събота, 29 ноември 2008 г.

Шефовете се страхуват от клиентите си?

Изследвания в областта на обслужването на клиенти показват, че 65.8% от шефовете на компании не се срещат с техните клиенти. Голяма работа ще кажете. Но всъщност е важно, ще разберете след малко.

Въпроса е защо толкова малко бизнесмени намират начини да говорят с клиентите си?

Възможно ли е това поведение да се дължи на липса на време, липса на ресурси ли начини? От друга страна като има желание всичко е възможно нали, така и време може да се намери? В този случай причината се крие в това, че повечето шефове не предполагат, че всъщност губят много като не обменят информация директно с техните клиенти. Както стана въпрос и в предната статия за Ефекта на снежната топка, цената на изгубен клиент или на оплакване излязло от устата на клиент е доста висока. А вие като бизнесмен нали не бихте искали последен да узнаете, че съществуват проблеми с обслужването предлагано от служителите ви?

Друга възможна причина е липсата на създадена организация или да го наречем корпоративна практика за връзка с клиентите. От къде да започнем тогава? Първо вашите клиенти трябва да се разделят на няколко подгрупи, т.к. те се различават в много отношения. Условно разделяне може да се направи по следния начин:

1.Нови клиенти

2.Лоялни клиенти (дългогодишни)

3.Изгубени клиенти

За да насочите разговора в правилната посока какъв въпрос бихте задали към всяка една от горепосочените групи?

Ето един пример за такива въпроси към всяка една от подгрупите:

1.Кое ви насочи към нашия продукт?

2.Какво ви кара да пазарувате при нас всеки път?

3.Какво можеше да направим за да ви запазим като клиент?

А вие какво бихте добавили към списъка?

0 коментара:

Публикуване на коментар