неделя, 2 ноември 2008 г.

9 препоръки за добро обслужване

Всеки уважаващ себе си бизнесмен би трябвало да е наясно с простата сметка в маркетинга, а именно че да привлечеш нов вклиент струва около 5 пъти повече отколкото да запазиш вече съществуващ. Хората нямат нищо против да станат ваши лоялни клиенти, но защо понякога Ви зарязват? Най-често причините са в липсата на достатъчно внимание към тях и проблемите им, остарелите практики на обслужване и още куп дребни неща, който могат да бъдат оправени още сега!
Ето девет препоръки, с които можем да започнем. Те са специално измислени за контакт с клиента посредством телефон, но важат и за другите видове комуникация с малко корекции.
  1. Винаги казвайте на клиента, какво можете да направите за него, а пропускайте това, което не е възможно.
  2. Когато клиента е ядосан, оставете го да поеме дъх. Не го прекъсвайте, докато той се изкаже.
  3. Използвайте изрази от рода на "Съжалявам но...", "Много се извинявам, но ....", "Бихте ли ми позволили да ..."
  4. Добре е да запомните името на клиента и да го използвате по време на разговора с него. Хората обичат имената си и също така обичат да ги чуват.
  5. Слушайте! Слушайте! и пак Слушайте клиента. Като под слушане имам предвид "с разбиране", вникнете в това, което се опитва да каже той - понякога е трудно, заради необразоваността на клиента, но с подходящи въпроси можем да стигнем до истината.
  6. Приключвайте обаждането с "Приятен ден", "Дочуване", "... Не се колебайте да се обадите отново при нужда" или нещо в този дух.
  7. Обърнете внимание на тона, с който разговаряте. Нека той е нормален и спокоен. Не говорете твърде бързо. Начина, по който говорим и звучим е изключително важен и ще обърна внимание на това в отделна статия.
  8. Направете нещо допълнително, извънредно за вашия клиент, което той вероятно не очаква. Примерно бихте могли да му се обадите ден по-късно след като е разрешен негов проблем, или е закупил някаква стока и да го попитате дали е доволен от резултата, респективно от стоката.
  9. Не забравяйте в края на разговора да попитате дали има още нещо, което можете да направите за него.
Започнете с това, което прочетохте и резултатите няма да закъснеят. Убедете персонала си, че това е Важно за общия успех на бизнеса Ви. И разбира се продължавайте да следите за нови статии тук, които отново ще ви помогнат.

Ако Ви допада това, което четете тук и искате да получавате редовно всички нови публикации, се абонирайте за съдържанието на този блог чрез RSS feed или по e-mail.


0 коментара:

Публикуване на коментар