понеделник, 27 октомври 2008 г.

Защо Негово Величество Клиента?

Времето, в което живеем и работим е динамично, често несигурно и изпълнено с промени. Това важи с пълна сила и за Бизнеса, без значение в коя сфера се развива той. Борбата между отделните компании е още по-ожесточена днес. Потребителите от друга страна имат по-голям избор, достъп до повече информация, стават все по-взискателни и лоялността им намалява с всеки изминал ден. Всеки бизнес се стреми да запази клиентите си, а и да намери нови, да се докопа до някоя неоткрита ниша и да завоюва нов пазар.

Аз и Вие, наглед различни хора, но като клиенти ще се радваме на едно и също вероятно: на добронамерено отношение, на една усмивка, на желание от страна на продавачката да ни помогне, а не просто да ни отсвири като всеки следващ клиент.

Кой би се разсърдил ако му поднесат сутрешното кафе с усмивка и му предложат и каничка мляко, в кварталното заведение. Кой не би останал доволен, ако в магазина за строителни материли се намери някой, който да обясни кое за какво се използва и какво ни е необходимо за да уплътним прозорците и да боядисаме дограмите. Просто да ни отдели няколко минути, а не да се присмива с колеги, колко невежи сме. Колко малко е нужно, но колко Важно е това за избора ни от къде ще пазаруваме и коя компания ще предпочетем за едни или други продукти. Знае ли се това обаче от предприемачите, от търговците, от обслужващия персонал по магазини, заведения и т.н.... По-скоро даваме ли си сметка всички за Важността на обслужването на клиенти, като част от стратегията ни за постигане на Бизнес успехи.

Работата ми е свързана с поддръжка и обслужване на клиенти в една фирма от ИТ бранша - Интернет доставчик и прекрасно съм се запознал за последните няколко години с това що за "животно" е клиента и има ли той почва у нас. Продължавам да се уча, и заедно с колегите ми се стремим да сме най-добрите и да даваме на клиентите това, което очакват от нас, защото и фирмата се стреми да е все по-добра на пазара. Именно това зароди в мен идеята учейки се да споделям опита си тук и заедно надявам се с други, които се интересуват от темата да обсъждаме различните аспекти в работата с клиенти. А тя е доста необятна и същото време трудна, но не е невъзможно и в условията в нашата страна да се постигне Европейско, а защо не и Американско ниво на обслужване.

"Негово Величество Клиента" ще бъде блог за работа с клиенти, блог в който се поставя ударение върху доброто обслужване, върху добрите практики в тази област. Считам, че мястото на клиента е на върха на стълбицата в бизнес йерархията и в България трябва да се постави на това място, защото вече сме закъснели. Трябва да се замислим още ДНЕС!

0 коментара:

Публикуване на коментар