четвъртък, 18 декември 2008 г.

Писмо от шефа

Писмо от шефа

Една много интересна статия взаимствана от блога Chief Happiness Officer, която ще се опитам да пресъздам за вас. Малко е в страни от темата на блог-а, но всъщност има много общо. Ще разберете какво имам предвид.

И така представете си, че сте на нова работа и това е първият ви работен ден. Разполагате се на новото си бюро оглеждате се наоколо и виждате писмо оставено за вас. Писмото е от вашия нов началник.

Отваряте го и четете няколко топли приветствени думи и тогава следва това обръщение на вашия началник към вас:

1.Мой приоритет е твоето щастие и просперитет в работата. Ако има нещо, което мога да направя по този въпрос уведоми ме веднага. Това не е идеализъм, а просто добър бизнес, защото щастливите хора са по-продуктивни.

2.Няма да те товаря с безкрайни правила, защото вярвам че си голям и зрял човек и можеш да вземаш правилните решения сам.

3.Имаш моето разрешение да правиш грешки, стига да можеш да поемеш отговорността а действията си, да се извиниш на екипа и да се поучиш от тях.

4.Моля те ако аз сгреша да ми съобщиш за да мога а се извиня и да се поуча от това.

5.Моля те оглеждай се за хора които вършат чудесна работа и ги награждавай. Аз ще правя всичко, което е по силите ми за да го правя, но няма да успея сам.

6.Ако направя нещо хубаво, ще се радвам да ме похвалиш и ти на свой ред.

7.Винаги ще намирам време за теб. Никога графика ми няма да е толкова запълнен, че да се налага да чакаш за среща с мен 1 седмица.

8.Искам да знам повече за теб като служител и като човек. Аз съм загрижен и за личния ти живот, за теб и за семейството ти и за тяхното здраве.

9.Живота е нещо повече от работа. Ако често работиш извънредно ще се чувстваш нещастен и стресиран. Не се присъединявай към клуба на работещите извънредно - лошо е за теб самия и за компанията.

10.Очаквам от теб да поемеш отговорност за добрите отношения във фирмата. Ако има нещо, което можеш да направиш още днес за да е по-щастлив някой колега, ти самия или аз - направи го.

Дали ще ви хареса такова писмо от вашия бъдещ шеф?

Замислям се, че това в българската реалност е по-скоро плод на фантазия, но надявам се и в някоя фирма да се доближава до реалността - споделете ако работите в такава.

Аз знам само, че напълно подкрепям такова отношение между служители и началници и това е правилен подход за вършене на качествена работа. Вярно е, че когато служителите са щастливи те ще вършат работата си по-добре и вашите клиенти ще са още по-доволни, а вашия бизнес ще процъфтява.

4 коментара:

Анонимен каза...

Със сигурност ще ми хареса такова писмо.
Дано повече управители на фирми прочетат тази статия.

Според едно изследване фирми, които се отличават с начина на наемане, обучение и отношение към служителите си регистрират от 60 до 300% по-голям растеж от другите фирими.

Пламен Петков каза...

Така е Стефане,
но за съжаление българските мениджъри не го знаят много добре това нещо.
Поне по мои наблюдения са доста далече от подобен начин на държание спрямо подчинените си, но се надявам да се осъзная съвсем скоро.

Анонимен каза...

Определено ще ми хареса,ако получа такова писмо.

Анонимен каза...

И на мен определено ще ми хареса,ако получа такова писмо...

Публикуване на коментар