четвъртък, 4 декември 2008 г.

Подарете на вашите клиенти усмивка за празниците

Коледни подаръци за вашите клиенти За бизнеса този месец ще е доста доста натоварен. Счетоводни сметки, повече продажби и куп други неща, които ще са в главата на всеки бизнесмен. Толкова е лесно да се отплеснем и да забравим за добрата грижа към нашите клиенти.

Точно през този месец обаче е най-удобния момент да удвоим усилията си по отношение на доброто обслужване и да направим клиентите си още по-щастливи от съвместната работа.

Помислете дали не можете да направите нещо дребно, но значимо - нещо, което да накара посетителите във вашия магазин или заведение да се усмихнат. Това ще ги направи лоялни клиенти и най-важното: те ще се похвалят на всичките си приятели, а какво по хубаво от още малко безплатна реклама.

Ето и моите идеи в тази насока:


1.Съберете персонала си (без значение дали са 5 или 100 служителя) и припомнете колко важни са клиентите за всички вас. От това как ще ги посрещнете и изпратите зависят заплатите на всички. Нека по време на празниците да покажат най-доброто от себе си, защото момента е важен и това ще ви отличи от останалите конкуренти на пазара.

2.Организирайте томбола с материални награди за всички (абсолютно всички) клиенти закупили стока или услуга от вас през месец Декември. Обявете го публично.

3.Изпратете новогодишни картички до всички ваши лоялни клиенти, ако разбира се им имате адресната им регистрация. Ако нямате такъв вариант то може и по електронната поща, въпреки че не бих го предпочел точно за конкретния случай.

4.Раздавайте малки плюшени играчки на децата. Това няма да ви разори, а даже напротив ще ви спечели доста добра слава и нови клиенти.

5.Не забравяйте да изненадате и вашите служители. Тук не става въпрос за 13-та заплата, премии и т.н. Това са неща, които те очакват така или иначе и ако не им ги дадете не очаквайте добра работа. Опитаите да ги зарадвате с нещо друго, нещо което ще им повлияе мотивиращо. Сигурен съм, че ще измислите начин.

Идеите могат да са най-разнообразни, сами виждате. Основното е да решите, че искате да зарадвате някого. Не е важо да направите голяма инвестиция, а по-скоро да помислите конкретно за вашите клиенти с какво ще ги разчувствате. За всеки бизнес е различно, но съм убеден че винаги може да се измисли нещо уникално.

А ако някой желае може да сподели своите идеи за предстоящите празници и как той ще зарадва своите клиенти и своите служители.




Ако Ви допада това, което четете тук и искате да получавате редовно всички нови публикации, се абонирайте за съдържанието на този блог чрез RSS feed или по e-mail.


0 коментара:

Публикуване на коментар