Изследвания в областта на обслужването на клиенти показват, че 65.8% от шефовете на компании не се срещат с техните клиенти. Голяма работа ще кажете. Но всъщност е важно, ще разберете след малко.
Въпроса е защо толкова малко бизнесмени намират начини да говорят с клиентите си?
Възможно ли е това поведение да се дължи на липса на време, липса на ресурси ли начини? От друга страна като има желание всичко е възможно нали, така и време може да се намери? В този случай причината се крие в това, че повечето шефове не предполагат, че всъщност губят много като не обменят информация директно с техните клиенти. Както стана въпрос и в предната статия за Ефекта на снежната топка, цената на изгубен клиент или на оплакване излязло от устата на клиент е доста висока. А вие като бизнесмен нали не бихте искали последен да узнаете, че съществуват проблеми с обслужването предлагано от служителите ви?
Друга възможна причина е липсата на създадена организация или да го наречем корпоративна практика за връзка с клиентите. От къде да започнем тогава? Първо вашите клиенти трябва да се разделят на няколко подгрупи, т.к. те се различават в много отношения. Условно разделяне може да се направи по следния начин:
1.Нови клиенти
2.Лоялни клиенти (дългогодишни)
3.Изгубени клиенти
За да насочите разговора в правилната посока какъв въпрос бихте задали към всяка една от горепосочените групи?
Ето един пример за такива въпроси към всяка една от подгрупите:
1.Кое ви насочи към нашия продукт?
2.Какво ви кара да пазарувате при нас всеки път?
3.Какво можеше да направим за да ви запазим като клиент?
А вие какво бихте добавили към списъка?
0 коментара:
Публикуване на коментар